Geçirdiği felç sonrası 18 yıldır tekerlekli sandalye kullanan 79 yaşındaki Barry Dobner, eşi Alison (67) ve arkadaşları Sheila ile birlikte 3 Nisan’da EasyJet uçağına bindiler. Önceden tekerlekli sandalye yardımı talep edilmiş ve onaylanmıştı. Ancak uçuş başlamadan kısa bir süre önce kabin görevlilerinden biri, Barry’nin acil durumlar için çantasında taşıdığı idrar şişesini fark etti.
“EŞİME BİR NESNE GİBİ DAVRANDILAR”
DailyStar’a konuşan Barry’nin aktardığına göre bir görevli şişeyi görünce eşine “Bu nedir?” diye sordu. Alison da “Acil durumlar için idrar şişesi” yanıtını verdi. Bunun üzerine görevli, Barry’nin tuvalete yürüyüp yürüyemeyeceğini sordu. “Hayır, yürüyemez” yanıtını alan görevli birkaç dakika sonra geri dönüp, “Bu uçağı terk etmeniz gerekiyor” dedi.
Yaşananlara tepki gösteren Alison, “Daha önce EasyJet ve RyanAir ile uçtuk ve hiç böyle bir şey yaşamadık. En çok eşimin gördüğü muameleye üzüldüm. Tüm bilgiler ellerindeydi ama ona bir nesne gibi davrandılar. Diğer yolcular da şok içindeydi” dedi.
Barry ise olayın kendisini derinden etkilediğini belirterek, “Her zaman neşeli biriyimdir ama bu olay beni yıktı. Kendimi bir insan gibi değil de bir eşya gibi hissettim. Özgüvenim tamamen kayboldu” diye konuştu.
TATİL YANDI, 2 BİN STERLİN BUHAR OLDU
Alison ve Barry çifti, Barry’nin yaklaşan 80’inci yaş günü için Atina’da otel rezervasyonu yaptırmış, havalimanından da kiralık araç ayarlamıştı. Ancak her şey iptal oldu. “2 bin sterlin kaybettik, her şey gitti. Uçuş ücretimizi geri alıp alamayacağımız bile belli değil” diyen Barry, yaşadıkları nedeniyle sigorta şirketiyle ve EasyJet ile mücadele ettiklerini söyledi.
HAVAYOLU FİRMASI ÖZÜR DİLEDİ
Öte yandan kamuoyunda tepki çeken olay sonrası EasyJet’ten bir açıklama geldi:
“Bay ve Bayan Dobner ile arkadşalarının planlanan uçuşu gerçekleştirememesinden ötürü çok üzgünüz. Kendileriyle iletişim halindeyiz. Uçuş bedelleri tamamen iade edilecek ve gerekli tazminat ödemesi yapılacaktır.”